שנים: 20 שנה

גובה: 185 ס"מ

ציוד הפיראטים: צוות ברבה בלאנקה | צוות פיראטי קלח (בעבר)

תפקיד: מפקד המחלקה השנייה

פרי פרדס: Mera Mera no Mi

ראש קרוב: 550,000,000 ברי

פורטגס D. אייס, ששמו המקורי הוא גול D. אייס, הוא האח הגדול והשבע נאמן של לופי וסאבו, והבן הביולוגי של מלך הפיראטים, גול D. רוג'ר, ופורטגס D. רוז'. אייס הוא בנם של אף אישה שאינה קשורה לו, ונאמן שוב על ידי מאנקי D. גרפ, כפי שביקש רוג'ר לפני ההוצאה להורג. אייס היה מפקד המחלקה השנייה של צוות ברבה בלאנקה ו, לזמן מה, היה קפטן של הצוות הפיראטי שלו, פיראטי קלח.

עזב את כפר פושה שלוש שנים לפני לופי. אייס נסע בגלדה ליין על ספינתו, שנבנתה בצורה כך שפרי פרדס שלו יאכיל את המנוע בגב. זה מאפשר לו להזיז את עצמו. אייס הוא כרגע אחד משני הפיראטים הידועים שברחו ממעצרו של קפטן Smoker, השני הוא האח הקטן שלו, לופי. אייס ו-Smoker נפגשו עד אלבסטה.

אף שאייס יותר שרירי מלופי, יש לו דמות פיזית דומה לזו של אחיו הקטן. יש לו נקודות פגה ילדותיות וסובל מנרקלפסיה, תכונה שקרויה נפיליה, והכוונה לכך שהוא ירדם באופן חדר.

כלפי האישיות שלו, אייס הוא הרבה יותר חכם, מלומד ובכלל יותר נסבל מאחיו הקטן. זה מוביל את צוות הכובע לשאת את השאלה האם הוא באמת האח של הקפטן האטון. עם זאת, שני האחים קרובים מאוד, ואייס מקבל את התנהגות האח הגדול כדי לבקש מהצוות לטפל באחיו הקטן.

נחשף מאוחר יותר שאייס אינו קשור בדרך ביולוגית ללופי, אלא הוא בן של גול D. רוג'ר ופורטגס D. רוז'. אייס לקחת את שם המשפחה של אמו כתודה על חילופה של חייו. אייס גם מרגיש בזמן שאם חייו כלולות בזמן שפוט את אמו.

נרדף על ידי הממשלה העולמית עקב על רקע הלבוש שלו, אייס נתפס והורשע למות, מה שגרם למלחמת מרינפורד. האירוע ראה עימות כוחות מוחלט בין כוחות ברבה בלאנקה, המרינס והשיצ'יבוקאי. גם אם הוא הורשע, אייס חילץ את חייו והקריב את חייו למען הגנה על לופי מפני אדמירל אקאינו.

מותו של אייס התברר ככוח המופעל שדחף את לופי לאמן שנתיים כדי להתחזק מספיק כדי להגן על חבריו, ממקום שמשך חלקו השני של הסדרה.

מבחינת מראהו, אחת ממאפייניו המזהירות של אייס הן הקעקועים שלו. יש לו קעקוע בגב עם סמלו של ברבה בלאנקה: גולגולת עם שפם לבן. בנוסף, יש לו קעקוע נוסף בזרועו השמאלית ליד הכתף עם הכתובת "ASCE" ו-"S" (כנראה לכבוד אחיו השני, סאבו).

אייס גם הוכרז על תפקידו כמפקד המחלקה השנייה בצוות ברבה בלאנקה, אחד מארבעת מפקדי הפיראטים הראשיים. הידוי שלו הגיע ל-550 מיליון ברי, המעיד על עוזו והאיום שהוא מהווה לממשלה העולמית.

Mera Mera No Mi

ה-Mera Mera no Mi, פרי פרדס מסוג לוגיה שמאפשר לו לשלוט וליצור אש, היה המקור המרכזי של כוחו של אייס. יכולתו עם פרי זה הפכה אותו לקרבן מאוד יעיל.

בנוסף, אייס גם הביא איתו ציפית שהוא נתן ללופי, שקיבל משנקס. הציפית הזו היתה לו בערך רגשית והראתה את החיבור שלו לצוות של שנקס.

פיראטי קלח

גם היחסים של אייס עם הצוות שלו, פיראטי קלח, משמעותיים. גם אם הוא היה הקפטן לזמן קצר, הוא הצטרף בסופו לברבה בלאנקה, והביא איתו את הקריאה שלו "אל תגיד יותר שאין לך מזל. בים, פשוט לכבוד להיות בחיים כבר הוא מזל". הקריאה הזו משקפת את הפילוסופיה של אייס על המזל וחשיבותו של לשמור על החיים.

בסיכום, חייו וההיסטוריה של פורטגס D. אייס משתלבים עם האירועים והדמויות החשובות ביותר של One Piece. המורשת שלו, המאבק שלו והקרב שלו השאירו חותם בלתי נמחק בסדרה, וההשפעה שלו נמשכת כך שהסיפור הולך קדימה לאופקים חדשים.